Mārketinga kļūdas, no kurām vajadzētu izvairīties

Mārketinga kļūdas, no kurām vajadzētu izvairīties

Lai bizness plauktu, tam ir nepieciešama laba reklāma. Uzņēmējiem vajadzētu zināt, ka klientiem patīk skatīties reklāmas, kurām ir konspektīvs un saturīgs mērķis. Ikviena mārketinga pamatā ir plānošana, klientu apzināšana un pareizas reklāmas izvietošana. Bet kas ir tās biežāk sastopamās mārketinga kļūdas, no kurām vajadzētu izvairīties?

1) Informācija ir pārāk slavinoša
Tas viss, kas notiek tavā uzņēmumā, vairāk vai mazāk attiecās tikai uz tevi un darbiniekiem. Mārketinga saturā ir jāiekļauj tā informācija, kas ir noderīga patērētājam, kā jūs ar precēm varat uzlabot viņa dzīves kvalitāti un labsajūtu. Ar reklāmu pierādi, ka esi eksperts, sniedzot tādu informāciju, ko cilvēki meklē. Jo, tikai iepriekš izpētīti pirkšanas ieradumi var novest pie pareizi izveidotas reklāmas, kurai pievērsīs uzmanību. Nestāsti par rūpniecības procesu un kādas jaunas tehnoloģijas esi iegādājies, cilvēkus interesē gala rezultāts.

2) Reklāmai ir jābūt ar kādu vērtību
Ja klients noklausās un izlasa reklāmu, tad ir jābūt kādai svarīgai ziņai, ko atcerēties. Ja nekas atjautīgs netika uzklausīts, tad reklāmai nav bijusi nekāda vērtība. Pirms popularizē savu reklāmu, dalies ar kolēģiem, liec viņiem izlasīt un sniegt savu vērtējumu. Ja kolēģi, kas ar preci strādā ikdienā, negūst nekādu labumu no reklāmas, tad klienti ne tik neiegūs neko no šī mārketinga. Ja kolēģi ieguva informāciju, ko nebija zinājuši, tad reklāma ir izdevusies. Skaties pēc reklāmas atsauksmēm, ja tās nav pozitīvas, tad pārdomā nākošās reklāmas plānu citā virzienā.

3) Saturs ir pārāk garš
Skatoties vispārējos noteikumus, tad emuāra ziņojums, ko mēdz saukt par blogu, ir sākot no 500 vārdiem. Kolīdz tu savā reklāmā esi pārkāpis 500 vārdu slieksni, tas skaitās kā ziņojums. Reklāmai ir jābūt īsai, bet tajā pašā laikā kodolīgai, sniedzot visu noderīgo informāciju. Reklāmas televīziju pārraidēs un radio, mēdz būt līdz vienai minūtei. Garākas reklāmas jau zaudē savus potenciālos klausītājus. Izņem ārā atkārtotas ziņas, un tādas, kuras neliekas pārāk atjautīgas. Iesaisti vairāk resursus, lai padarītu reklāmu interesantāku īsā laika posmā, nevis paildzini tās pārraides laiku. Turklāt, garākas reklāmas prasīs lielākus izdevumus.

4) Gramatiskās kļūdas
Ikviens var pieļaut kļūdas. Tieši tāpēc reklāmas izveidē jāiesaista kāds, kurš pārlasīs tekstu. Tas var būt redaktors, kolēģis, darba vadītājs, jebkurš, kuram ir brīvs laiks un zināšanas gramatikā. Mums visiem ir nepieciešams otrs acu pāris, lai netiktu pārraidīta neviena gramatiskā kļūda. Pat labākie rakstnieki dod savus darbus citiem, lai pārbaudītu gramatiskās kļūdas. Gramatiskās kļūdas liek uzņēmumam izskatīties slikti, norādot uz paviršību.

5) Nosaukums nav āķīgs
Pirmajam reklāmas teikumam ir jābūt tādam, lai radītu vēlmi nepārslēgt kanālu, vai izlasīt visu līdz beigām. Tam ir jābūt āķīgam un domu rosinošam, kas piesaistītu vairāk klientus, kuri par tavu preci vai pakalpojumu nekad nebūs dzirdējuši. Reklāmā pašas svarīgākās ir pirmās 8 sekundes. Tātad, tev ir tieši 8 sekundes laika, lai pievērstu un noturētu klausītāja uzmanību.

6) Iesaistīti pārāk daudz atslēgas vārdi
Ja tu veido internetā savu reklāmu, jāievieto atslēgas vārdi, lai meklētājs var atrast tieši tavu informāciju. Taču nedrīkst pievienot pārāk daudz atslēgas vārdus, jo galu galā – reklāmas tiek rakstītas cilvēkiem nevis meklētājprogrammām. Iesaisti vienu atslēgas vārdu sākumā, otru beigās, un būs pietiekami. Tu zaudēsi savas reklāmas vērtību, ja katrā teikumā iesaistīsi produkta nosaukumu, lai tikai tas biežāk parādītos tekstā un būtu vieglāk atrodams interneta meklētājā.