Tiec galā ar biznesa neveiksmēm

Tiec galā ar biznesa neveiksmēm

Ikviens jūtas slikti, ja situācija kļūst nekontrolējama, un tas ir tikai dabiski. Emocionālā reakcija attiecībā uz neveiksmēm izpaužas visiem vienādi. Domāju katram no mums dzīvē ir bijušas bezmiega naktis un sirdssāpes no ieguldīto finanšu zaudēšanas. Bet pēc kāda laika tas viss pazūd un pašplūsmā aizmirstās. Dažiem šādas problēmas ir lielākas, tāpēc viņi ir spiesti izdarīt bargākas darbības, lai tiktu pāri neveiksmēm. Lai izvairītos no galvassāpēm, tiec galā ar neveiksmēm jau pašā to saknē. Dziļi iesakņojusies problēma novedīs pie arvien lielākām sekām.

Lai arī cik dramatiski tas izklausītos, bet uzņēmēji patstāvīgi kļūdās. Tas ir kā nebeidzams karuselis, kurā griežamies. Ja tu vēlies visu sevi ielikt tikai biznesā, esi gatavs izjust neveiksmes un spiedienu aptuveni 90% no visa laika. Vai esi dzirdējis par Stīva Džobsa vai Bila Geitsa lielajām neveiksmēm? Vidējs miljonārs bankrotē vismaz 3,5 reizes savā karjerā. Katrs trešais lielais uzņēmējs, kas uzsācis savu biznesu, zaudē savu ieguldīto kapitālu.

Neticēsiet, bet pats biežākais iemesls, kāpēc notiek biznesa neveiksmes ir nespēja pieņemt racionālus lēmumus, veidojot emocionālas darbības. Piemēram, uzņēmēji nevēlas pielāgoties kopējam tirgum un uzliek savām noderīgajām precēm lielus uzcenojumus, jo uzskata, ka tāda ir to vērtība, kā arī domājot tikai par peļņu. Viņi cieš neveiksmi ar šādu domāšanu un gala rezultātā padodas, jo atkal nespēj pieņemt racionālus lēmumus. Tālākie iemesli, kāpēc uzņēmēji cieš neveiksmes ir sekojoši:

  • Dzīvo pārāk lepni salīdzinot ar savu biznesu
  • Nemaksā visus nodokļus
  • Nav zināšanas par cenu tirgu
  • Plānošanas trūkums
  • Nav zināšanas par uzņēmuma budžeta iespējām
  • Nav pieredzes lietvedībā

Ko darīt, ja neveiksme jau klauvē pie durvīm?

Pārdomā, vai esi sācis savu biznesu pareizu iemeslu dēļ. Vai tu sāki savu biznesu, lai iegūtu daudz naudas un lai nebūtu nevienam jāatskaitās? Ja šie bija divi galvenie iemesli, met uzņēmējdarbību pie malas – tie ir nepareizie iemesli. Tev ir jāpatīk tam, ko dari. Ir tikai divi radikāli lēmumi, kuri tev jāpieņem steidzami – jāpārdod bizness kādam, kuram tas liksies aizraujošs vai jāmaina sava attieksme. Tev ir jāatbild par saviem darbiniekiem un klientiem, tāpēc esi ar pareizo attieksmi.

Tavs bizness var strauji bankrotēt, ja vēl straujāk izgaist kapitāls. Ja tā notiek, ar steigu jāmeklē sev kāds sponsors, kurš var investēt līdzekļus. Vari veidot dažādus projektus, lai iegūtu pašvaldības, valsts, Eiropas vai kādas organizācijas finansējumu. Ja tavam biznesam ir finansiālas problēmas, nebaidies būt skopulis. Krāj katru centu un stiep katru eiro, lai nebūtu no tā jāatvadās. Kad tavs bizness ir kā grimstoša laiva, domā par naudu kā par kausiem, ar kuriem vari izsmelt ūdeni. Padomā, vai tavam biznesam pietrūkst reklāma un klienti? Varbūt uzsāc reklāmas kampaņu internetā, piemēram, Facebook vai Twitter, kas neko nemaksās.

Plānošana ir viena svarīga lieta biznesa sākumā, biznesa gaitā, kā arī, ja bizness stāv uz bankrota sliekšņa. Tev ir jāpiedomā, vai nevari savu biznesu ievirzīt uz pareizā ceļa, izmainot dažus elementus. Varbūt nepieciešama cita biroja atrašanās vieta, varbūt nepieciešama cita mārketinga pieeja, varbūt neesi pareizi izpētījis savus konkurentus un visu produkcijas tirgu. Ej cauri savam biznesa starta plānam un izproti, kura tieši daļa ir ķēdes vājākais posms. Jo ķēde būs ik stipra, cik stiprs būs vājākais posms.